Search
Generic filters

Läkare, Tandläkare, Veterinärkliniker

Läkare, Tandläkare, Veterinärkliniker

Personsökarsystem för tandläkare, läkare och veterinärkliniker

Många olika slags kliniker har väntande patienter. Det kan ge flera problem, såsom smittorisk, oroliga patienter, och inte minst spilltid för klinikpersonalen som eventuellt måste gå runt och leta upp patienten som kanske just har lämnat väntrummet.

Om det är människor eller djur som väntar, är problemen ofta desamma.

Lösning är rätt kösystem som kan ge behagliga väntningsförhållanden och som kan minska exempelvis smittorisken och allmän otålighet hos patienterna.

På exempelvis veterinärkliniker kan det vara svårt att hålla ordning på djuren, och särskilt om djur av olika raser ska vänta i samma rum. Det finns många bra historier om hundar och katter som är goda vänner, men det finns förmodligen fler exempel på motsatsen. Djurens ägare kan också bli rastlösa och otåliga.

På alla slags kliniker; läkare, tandläkare, djursjukhus, sjukgymnaster, skönhetsklinik eller kort sagt vilken klinik som helst där folk väntar, kan ett kösystem / pucksystem för väntande patienter kan vara till stor nytta. Folk kan tryggt vänta och känna sig säkra på att de blir uppropade när det är deras tur, och personalen slipper spilltid när de ska kalla på patienterna eller ska springa runt för att hitta dem.

Patienterna får en pager som kan anropas från klinikens mottagning eller direkt från behandlingsrummet när det är deras tur.

Fördelarna med ett kösystem / pucksystem för kliniker:
  • Ingen spilltid för klinikens personal.
  • Mindre smittorisk när färre väntar i små lokaler.
  • Ingen oro i väntrummet, eftersom t.ex. oroliga barn eller djur kan tas med utanför.
  • Bättre kommunikation vid t.ex. språksvårigheter (alla förstå pip och blinkar).
  • En trevligare och lugnare stämning i väntrummet.

Förutom ett pucksystem för patienter kan kliniker också dra stor nytta av ett anropsknappsystem för behandlingsrum (personsökare för kliniker).

Ofta kan en läkare, tandläkare eller terapeut vara ensam med patienten och kan plötsligt behöva akut hjälp i rummet. Det kan vara svårt att lämna patienten och man kan inte springa ut för att få hjälp. Här är en enkel och elegant anropsknapp rätt verktyg på kliniken.

Med ett tryck på knappen tillkallas assistenten eller sjuksköterskan som får meddelandet på ett elegant klocka (pager). På så sätt behöver terapeuten inte lämna behandlingsrummet eller patienten för att tillkalla hjälp.

Fördelar med en personsökare / pucksystem för kliniker:
  • Terapeuten, läkaren eller tandläkaren behöver inte lämna patienten för att tillkalla hjälp.
  • Snabb, enkel och effektiv kommunikation som fungerar varje gång.
  • Effektiva arbetsflöden.
  • Diskret och modern kommunikation.
  • Mer flexibilitet för personal och terapeuter.
  • Mindre stress för klinikens behandlare och personal

Læge Pager Kaldesystem Kaldesystem pager brikker Unit call buzzer Tandlæge Kaldesystem Pager  Dyrlæge Pagersystem

 

Relaterade produkter

Finansiering

Billigt
Vi kan erbjuda en mycket fördelaktig finansiering med fasta avbetalningar och fast ränta
Flexibelt
Betala kontant, över 6 månader eller på annat vis. Vi har en lösning som passar dig.
Helt enkelt
Ett par klick är allt som behövs. Resten körs själv automatiskt.

Vi använder ett modernt patientanropssystem från Discover Systems i vår klinik för att göra väntetider för våra patienter mer bekväma. Med dessa personsökare kan patienterna flytta sig fritt i hela huset och besöka ”patient boulevard” på andra våningen.

Vi är mycket nöjda med systemet.

L. Plümer - Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf (UKE)

Vi är mycket nöjda med Discover Systems. De ger diskret kommunikation mellan köket och servitören, vilket innebär att gästerna får en bättre upplevelse. Dessutom ger de bra kundservice

Patricia Gomes, restaurantchef, Trattoria FIAT

Vi använder Discover Systems servitörsystem för bättre kommunikation mellan kök och golv i allmänhet. Vi ville bli av den klassiska ringklockan i köket och undvika onödigt spring fram och tillbaka till köket, så servitörerna kan tillbringa mer tid med gästerna istället. Vi är mycket nöjda med systemet.

Maria Mulbjerg Thimsen, Executive Restaurant Manager, Cock's n Cows

Genom Discover Systems’ Pucksystem, är det möjligt att förenkla våra processer i våra restauranger och öka kundnöjdheten.

Theresa Weissenböck, XXXL Gastronomie

Vi kan aldrig undvika väntetid på sjukhuset. När vissa nödsituationer inträffar är det ganska vanligt, och då blir det tyvärr väntetider för våra patienter. Därför är vi mycket glada över vi har kunnat införa vad vi kallar »easy waiting«, så våra patienter i väntrummen kan få större frihet och förhoppningsvis en mer angenäm vistelse på Bornholms sjukhus

Susanne Poulsen, direktör
Discover Systems Logo