Nöjesparker, lekplatser och äventyrsbadland
Ett pucksystem för nöjesparker, lekplatser och äventyrsbadland är en uppenbar plats att använda anropssystem
Särskilt i fritidsparkernas restauranger och kaféer kommer det att vara ett stort nöje och till nytta för gäster och personal att använda ett pucksystem. Eftersom dessa platser ofta upplever hårt tryck och press på kök och service personal runt restaurangerna.
Även om gästerna sällan går iväg från dessa platser på grund av långa köer, kan man med fördel göra väntetiden så bekväm som möjligt.
Med ett pucksystem kan gästerna vänta på maten i fred vid bordet med resten av familjen. Det kan både skapa en möjlighet att köpa fler drycker, men genererar också komfort för familjer med barn, vilket ger gästerna en bättre upplevelse. En upplevelse som gör dem väldigt glada att komma igen.
På samma sätt kan personsökarsystem (även kallad pager, personsökare eller servitör system) användas i många olika situationer. Ofta behöver köket ringa till servicepersonal, och med ett personsökarsystem behöver de inte längre springa runt i restaurangen för att hitta den personen.
Kort sagt: arbetsflöden och kommunikation med och mellan personal kan ske effektivt och enkelt.
Lekland och äventyrsbad är också perfekta ställen för gäst- eller personsökare. Många lekland och äventyrsbad har ett café med mat, men där finns det samtidigt många barn som skapar liv och rörelse.
Bullernivån är ofta så hög och området är så stort att det är omöjligt att komma i kontakt med gästerna, stora som små. Här är ett gästsökarsystem på rätt plats, vilket gör det enklare för gästerna att få sin mat, och mer effektivt för att personalen ska kommunicera med gästerna.
Ett personsökningssystem kan också användas för kommunikation mellan personal och ökar effektiviteten.