Search
Generic filters

pucksystem för patientkall

PATIENTKALL

  • Behaglig väntetid för patienter och personal
  • Tidsbesparande för personalen - Patienterna kan skickas direkt till undersökningsrummen
  • Diskret kommunikation – Patienternas namn behöver inte ropas upp eller visas på skärmen
  • Mindre stress och otålighet för patienterna - de behöver inte vara rädda för att bli bortglömda
  • Ett patientkösystem som är lätt att använda och förstå för både patienter och vårdpersonal
  • Perfekt för användning tillsammans med patientbokningssystem
  • Kontroll av patientflödet
  • Minimera infektionsrisk

Ett pucksystem för patientkall på sjukhus och kliniker ger både patienter och personal många fördelar.

Vi erbjuder en mängd olika system som är anpassade för det enskilda sjukhuset eller kliniken efter behov.

Med ett QuietCall®-system eller Silent Ordering System kan patienterna vänta i lugn och ro, och systemen skapar en behaglig atmosfär i väntsalen och/eller väntrummet.

Patientkallsystemet är också till stor hjälp för personalen i vardagen. De behöver inte längre leta efter eller kalla på patienten, och de får även mer ro och trygghet omkring styrningen av patientflödet.

Personsökarsystemets verktyg består helt enkelt av puckar eller personsökare som patienterna får när de väntar samt en patientkallstation som placeras vid receptionen eller i de enskilda medicinska konsultationerna.

Puckarna eller personsökarna kan pipa, blinka och vibrera, vilket kan vara till stor nytta för exempelvis funktionshindrade patienter.

Ytterligare kan man anknyta flera typer av programvara som kan skicka meddelanden till skärmar eller skriftliga meddelanden direkt till personsökarna eller puckarna. På så sätt kan man enkelt och effektivt styra patientflödet!

Ett pucksystem innebär inte bara mer ro och mindre stress för både patienter och personal utan kan också bidra till mer trygghet i större väntrum, eftersom man pga. puck systemets flexibilitet nu kan sprida ut patienterna över ett större område. Detta innebär att patienterna kan vänta utanför eller i t.ex. cafeterian utan att de behöver vara rädda för att bli bortglömda eller för att de inte ska upptäcka när det blir deras tur.

Med ett personsökarsystem för patienter kan sjukhus, behandlingskliniker, läkarmottagningar och tandläkare ge patienterna en behagligare väntetid samtidigt som de via patientkall kan anropa patienterna diskret och individuellt.

Man kan även hyra ett pucksystem / patientkallsystem från Discover Systems om så önskas.

Pucksystemet bruges også för djurklinik.

Broschyr; DS SjukhusBrochure SE


JTECH Healthcare pager  hospital pager

https://discoversystems.se/handel/vard/

Finansiering

Billigt
Vi kan erbjuda en mycket fördelaktig finansiering med fasta avbetalningar och fast ränta
Flexibelt
Betala kontant, över 6 månader eller på annat vis. Vi har en lösning som passar dig.
Helt enkelt
Ett par klick är allt som behövs. Resten körs själv automatiskt.

Vi använder ett modernt patientanropssystem från Discover Systems i vår klinik för att göra väntetider för våra patienter mer bekväma. Med dessa personsökare kan patienterna flytta sig fritt i hela huset och besöka ”patient boulevard” på andra våningen.

Vi är mycket nöjda med systemet.

L. Plümer - Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf (UKE)

Vi är mycket nöjda med Discover Systems. De ger diskret kommunikation mellan köket och servitören, vilket innebär att gästerna får en bättre upplevelse. Dessutom ger de bra kundservice

Patricia Gomes, restaurantchef, Trattoria FIAT

Vi använder Discover Systems servitörsystem för bättre kommunikation mellan kök och golv i allmänhet. Vi ville bli av den klassiska ringklockan i köket och undvika onödigt spring fram och tillbaka till köket, så servitörerna kan tillbringa mer tid med gästerna istället. Vi är mycket nöjda med systemet.

Maria Mulbjerg Thimsen, Executive Restaurant Manager, Cock's n Cows

Genom Discover Systems’ Pucksystem, är det möjligt att förenkla våra processer i våra restauranger och öka kundnöjdheten.

Theresa Weissenböck, XXXL Gastronomie

Vi kan aldrig undvika väntetid på sjukhuset. När vissa nödsituationer inträffar är det ganska vanligt, och då blir det tyvärr väntetider för våra patienter. Därför är vi mycket glada över vi har kunnat införa vad vi kallar »easy waiting«, så våra patienter i väntrummen kan få större frihet och förhoppningsvis en mer angenäm vistelse på Bornholms sjukhus

Susanne Poulsen, direktör
Discover Systems Logo