Detaljhandel
Varför ett service call system för detaljhandel?
Väntesituationer för både personal och kunder är ofta förlorad (och frustrerande) tid!
Med ett service call system för detaljhandeln kan du minska kundfrustrationen vid kösituationer. Väntetiden känns bekvämare för kunden när de inte längre behöver stå på en plats och titta på en skärm, utan kan vänta på distans och snabbt återvända när det är deras tur.
I stressiga butiksmiljöer r är kommunikation mellan personalen och kunder viktigt, eftersom kunden annars lätt kan känna sig bortglömd eller förbisedd. Servicenivån i affären förbättras idealiskt av ett service call system för detaljhandel, vilket säkerställer effektivitet och högre servicenivå, speciellt i butiker där personalen arbetar utspritt över stora ytor.
Det finns många situationer där ett pucksystem eller anropssystem för detaljhandel är meningsfullt:
- I provrum där kunderna kan tillkalla hjälp från personalen.
- För ”Click & Collect/Weborder” varorna som måste hämtas på lager.
- I alla butiker där man väntar på en rådgivare eller säljare – kan kunderna handla vidare medan de väntar.
- Hos bilhandlaren kan kunderna besöka bilutställningen medan de väntar på att deras bil ska klar på verkstaden
- På byggmarknaden kan man använda ringknappar i olika avdelningar som inte ständigt bemannas, och kunden kan tillkalla hjälp och service. Eller om man behöver vänta på varor som är beställda för hämtning.
- I butiker kan dom användas på hyllor eller i produktsektioner används anrops-knappar så att kunden inte behöver springa runt för att hitta personal.
- I träskärningsområdet i byggmarknad kan kunderna fortsätta handla medan de väntar och kallas med en personsökare när deras ved är klart
Fördelen med ett service call system är att det reducerar långa köer. Köer som kan skrämma bort nya kunder.
Med ett service call system för din verksamhet kan du därför båda öka intäkterna och kundlojaliteten.
Ett service call system kan minska stress och frustration hos personalen och ge kunderna en bättre erfarenhet av verksamheten.
Med ett service call system kan du ofta lösa många frustrerande vänte situationer både för personalen och för kunder, som i slutändan ger större personal- och kundnöjdhet!
https://discoversystems.se/produkt/personsokare/