Search
Generic filters

Väntetid är irriterande

– även hos bilhandlaren och bilverkstaden

Väntetid är irriterande – även hos bilhandlaren och bilverkstaden

Pager system

Ingen gillar att vänta, och det gäller även hos bilhandlaren eller verkstaden vare sig bilen är på service, reparation, däckbyte etc., eller om du vill titta på en ny/begagnad bil.

Därför använder många bilhandlare, verkstäder, cykel- och motorcykelhandlare samt uthyrningsställen personsökarsystem (pager/puck), som erbjuder kunderna en bekvämare och mer flexibel väntetid.

Med ett elektroniskt pucksystem kan kunderna vänta stort sett var som helst och behöver inte stanna i ett specifikt väntområde, utan de kan utnyttja väntetiden genom att t.ex. gå utanför eller gå runt i utställningslokalen och titta på nästa/nyaste bilarna.

För kunderna är det också skönare när de slipper sitta trångt i et litet väntrum.

För t ex säljaren eller mekanikern ger det större flexibilitet när de kan kontakta kunden via en personsökare, eftersom de slipper använda tid på att springa runt och leta efter kunden. Enkelt, snabbt, diskret och effektivt.

På Discover Systems har vi flera olika typer av bilhandlare/bilverkstäder som alla använder personsökarsystemet på olika sätt.

• En del använder det som sagt för verkstaden när en kund ska vänta på däckbyte eller en mindre reparation.

• Andra använder det i showroom när alla säljare är upptagna och kunden måste vänta på nästa lediga säljare. På så vis kan kunden vara säker på att det blir hans tur nästa gång, och att säljaren inte blir ”kapad” av andra i showroomet – något som annars gör kunden arg och missnöjd.

• En del använder det vid köp av service/reservdelar så att köerna avvecklas snabbare, smidigare, i rätt ordning och kunderna kan göra annat än att stå i kön.

https://discoversystems.se/handel/bilhandlare-och-verkstader/ 

Vissa cykelhandlare har även självincheckning där de lämnar ut personsökare/puckar.

Du kan fråga i förväg om kunden letar efter något specifikt, t ex en ny cykel, reservdelar, hjälm/kläder eller reparation. Med hjälp av personsökarsystemet kan säljaren eller butikens expert kontakta den kund som behöver honom/henne.

En av våra cases stories på detta område kan du se här;

https://discoversystems.se/radwelt-bonnet/ 

I dessa tider pratas det mycket om bristen på bilar av alla märken. Då är det viktigt för bilhandlaren att ge kunden optimal kundservice, och ett personsökarsystem är ett bra verktyg för detta ändamål.

Vissa bilhandlare är så stora att folk kommer från när och fjärran för att hämta sin nya bil – och de gör det då till en heldag med familjen. Et sådant ställe är Autostadt i Wolfsburg som förutom att vara en upphämtningsplats för bilar även är en utflyktsplats för hela familjen med restauranger, museum mm.

Ibland behöver man bara ett enkelt anropssystem i receptionen. Då kan kunden kalla på personalen som finns i närheten om receptionen är obemannad. Kunderna får då service och slipper bli otålig och ev. gå igen.

https://discoversystems.se/produkt/anropsknappssystem/ 

Discover Systems kan ge råd och vägledning om vilken typ av personsökare du behöver.

Vi har över 20 års erfarenhet av att förbättra väntetiden i många branscher samt effektivisera arbetsflödet och kundflödet, så fråga oss gärna om råd.

https://discoversystems.se/produkt/silent-ordering-system-pucksystem/ 

https://discoversystems.se/produkt/personsokare/

Pager system

Discover Systems Logo