Search
Generic filters

Tryckknappar erbjuder den ultimata servicen och sparar tid och pengar

Tryckknappar erbjuder den ultimata servicen och sparar tid och pengar

Trådlösa tryckknappar finns i många former och med olika teknologier som grund. Men gemensamt för de flesta är att de erbjuder starkt förbättrad service inom många branscher, och kan spara tid och pengar eller generera merförsäljning.

Hos Discover System har vi erfarenhet av ett brett urval av branscher som vi har hjälpt med tryckknappsystem. Här är ett litet urval;

 

Som servitörkall i restauranger och kaféer

Knapparna placeras på bordet, och gästen kan kalla på servitören när de behöver service. Fördelen är att gästen får service när det behövs, och fördelen för servitören är att han inte behöver gå i onödan fram och tillbaka för att se om gästerna behöver något. Kallknappar kan också användas i köket för att kalla på servitören, så att han kan kallas till när maten är klar för servering till gästen

https://discoversystems.dk/god-kundeservice-med-kaldeknap-system/

 

I mötesrum

Många mötesrum behöver kunna kalla på hjälp. Det kan vara om man t.ex. önskar mer kaffe eller vatten in servat, eller om man har problem med AV-systemet och behöver hjälp från en tekniker. En kallknapp i mötesrum sparar mycket tid och optimerar möten.

 

I bowlinghallen

En tryckknapp placerad vid banorna så att gästerna kan kalla på service. Det kan vara att tekniken strular, eller att man önskar fler drycker. Ett kallsystem som optimerar servicen för gästerna, och liksom i restauranger, kan det för stället innebära merförsäljning av drycker.

 

I detaljhandeln

En tryckknapp kan placeras i omklädningsrummet så att kunderna inte behöver lämna rummet när de provar kläder. Om de behöver en annan storlek eller färg kan ett tryck på kallknappen kalla på assistenten som kan hämta en ny storlek eller färg. En optimal service.

Hos livsmedelshandlaren eller i stormarknaden

I dessa butiker finns det många platser där en anställd har flera funktioner och inte kan vara på ett ställe. Här kan ett tryckknappsystem vara till stor hjälp. Det kan också vara att personen vid kassan behöver hjälp och kan genom ett kallsystem kalla på just den personen som behövs. Det kan även vara om butiken har postutlämning, eller om man har avdelningar i butiken där kunder ofta har frågor om produkterna. Det kan vara i en delikatess där de anställda kanske också tillverkar varor och därför inte alltid är uppmärksamma på om det finns kunder vid disken. Överallt kan man placera en kallknapp som kunder kan trycka på och kalla på hjälp från personalen. Detta sparar tid för personalen. Gör affären mer flexibel, och inte minst ökar servicen och kundnöjdheten

 

I Mottagning

Det kan vara i alla receptioner där receptionisten har andra uppgifter runt i huset och därför inte kan sitta i receptionen hela tiden. Med en kallknapp kan man säkerställa att tillkommande gäster kan kalla på receptionisten om denne just är någon annanstans. Detta förekommer ofta i mindre hotell, där det inte är nödvändigt med en heltidsreceptionist i receptionen.

 

Kliniker

En tryckknapp på kliniker såsom; tandläkare, veterinärer eller andra behandlingskliniker, där läkaren eller behandlaren behöver assistans och inte kan lämna patienten. En kallknapp som innebär mer effektivitet samt säkerhet för patienterna och personalen.

 

Industriföretag

Det finns många platser inom produktionsföretag där tid kan gå till spillo, och där ett tryckknappssystem skulle vara mycket meningsfullt. Det kan till exempel vara att maskinoperatörer behöver hjälp och med bara ett tryck kan kalla på teknisk support eller en arbetsledare. Det kan vara att en maskin behöver kalla på en gaffeltruck för att flytta en pall. Det finns många platser inom produktionsföretag där det ger optimal effektivitet att använda en kallknapp.

  

Ett tryckknappssystem kan användas inom många branscher. Överallt där man behöver precis och direkt kommunikation, och där man önskar optimal service och tidsbesparingar. Kall från kallknapparna kan gå både till en pagerklocka som bäraren har på armen, eller till en pagerlösning som bärs i bältet eller fickan. Pagers kan ge en vibration som indikerar att det finns ett anrop från någonstans, och displayen kommer att visa digitalt vem som kallar. Pagers kan också pipa eller blinka vid behov. Kallknappssystem har många fördelar:

 

  • Diskret anrop, så att gäster eller patienter inte störs.
  • Knappsystemet har en egen frekvens och är därför inte beroende av wifi etc.
  • Exakt kommunikation till en eller flera personer samtidigt.
  • Enkelt att installera och enkelt att använda.

Själva tryckknapparna kommer i olika former, och systemen kan skräddarsys efter de behov som finns. Det kan till exempel vara att kallknappen ska sitta i en display som också kan tjäna som ett informationsskylt för gäster i restaurangen. Discover Systems har över 24 års erfarenhet av kallsystem, så tveka inte att ringa oss så kan vi hjälpa er att förbättra er service och optimera er tidsanvändning.

https://discoversystems.se/produkt/anropsknappssystem/

Discover Systems Logo