Så här optimerar du dina arbetsflöden med ett effektivt service personsökare
Hotellbranschen världen över har drabbats hårt av Covid-19-pandemin. Det är därför viktigare än tidigare att hotell blir så effektiva som möjligt och att kostnaderna hålls så låga som möjligt. Detta är naturligtvis en utmaning när du inte heller vill koppla av servicen till gästerna
Så hur gör hotell det?
Här är ett förslag på vad man skall fokusera på;
Gör arbetsprocesserna effektivare!
Alla hotell och personal har olika processer och arbetssätt, och det är inte alltid lätt att hitta rätt utgångspunkt för förbättringar. Men det är ett viktigt ämne att titta på, eftersom det kan vara enkelt och bra sätt att spara resurser på samtidigt som gästnöjdheten ökar.
Tekniska hjälpmedel finns det gott om idag. Varse sig det är ett programvara eller elapparater etc som kan underlätta vardagliga uppgifter och göra både processer och anställda effektivare.
Ett exempel är Discover Systems personsökare. Det lättanvända och effektiva systemet säkerställer att servitör eller servicepersonal inte slösar bort tiden, de kan använda den extra tid de sparar på att istället fokusera på gästerna. Detta ger nöjda och positiva gäster och ser till att de kommer igen eller rekommenderar hotellet till andra.
Det eleganta service personsökare systemet är flexibelt och kan optimeras till oändligt många platser (ställen) på ett hotell:
- Det kan placeras på varje bord där gästerna kan ringa på en servitör. Det här är bland annat mycket användbart om du har sittplatser utomhus och inte har ögonkontakt med gästerna hela tiden.
- Det kan användas som en knapp från mötes- eller konferensrum där gästerna kan ringa på en servitör eller en tekniker om det behövs.
- Och slutligen som ett personsökare system från köket till servicepersonal – för att servera när maten är redo att serveras. På så sätt får gästen alltid sin mat fräsch och varm utan att servitören behöver spendera onödig tid till att vänta i köket.
Under alla omständigheter kommer personalen att spara både tid och frustration, och gästerna kommer att känna av effektiv service.
Anropen från knapparna skickas till en elegant klocka som servicepersonalen bär.
En vibration och ett meddelande på klockan berättar var du ska gå och vad som önskas från gästen. Enkelt, effektivt och elegant.
Se produkten här; https://discoversystems.se/produkt/anropsknappssystem/