FAQ PERSONSÖKARE – PERSONALSÖKARSYSTEM
Varför ska vi ha en personsökare för serveringspersonalen? Genom att använda ett personalsökarsystem kan kockarna genast informera rätt servitör när maten för ett av deras bord är klar. Servitören får ett personkall via en personlig pager som säkerställer att måltiderna levereras snabbt och vid rätt temperatur. Denna lösning eliminerar också spilltiden för folk som går fram och tillbaka från köket för att kontrollera sina beställningar.
Jag har använt personsökare tidigare, men klämman går alltid sönder; Detta händer inte med våra robusta personsökare från JTECH. De har en metallklämma som är stark och hållbar. Idén kom från en verktygstillverkare som använder metallklämman i sina verktyg som t.ex. måttband etc.
Finns det alternativ till en pager som ska sitta i bältet; Ja, en annan slags personsökare är vår knapp-pager som består av knappar (eller en 6-knappsvisning från köket) och pagerklocka för personkall som servicepersonalen har på handleden. En elegant lösning.
Kan ett personalsökarsystem integreras i vårt POS- eller Kitchen Display-system? Ja det kan det. Vi är alltid öppna för integrationer och har det redan med många POS-programvaruleverantörer såsom; Micros/Oracle, Vectron, Schultes, TCPos, Till, Onlinepos, Gastronovi, Schultes, TiPos, Enfore, PC-Cash, Untill bara för att nämna några.
Vi använder en gammaldags klocka eller låter kockarna ropa, varför ska vi använda ett pucksystem; Först och främst kan ropande eller en konstant ringande klocka irritera gästerna. Ofta undrar de om klockans oväsen eller det ständiga ropandet beror på att servitören inte hämtar maten, och om den nu står och blir kall. En annan anledning är just den, att du inte vill att gästen ska få kall mat och därmed riskera att behöva skicka den retur till köket för att värmas eller hämta en ny portion mat. Många restauranger fokuserar på att snabbt få beställningen in i köket med hjälp av handdatorer etc., men de glömmer att det är lika viktigt (eller viktigare) att få maten ut till gästerna så snabbt som möjligt. Restauranggästerna vill ha maten snabbt, och den ska vara fräsch och varm.
Vad skulle min investeringsavkastning bli? Förutom den ökade servicenivån och nöjda kunder (som då potentiellt kan bli återvändande kunder) är avkastningen på investeringen den extra tid som serveringspersonalen får och som kan användas för att sälja mer. Det är när serveringspersonalen använder tid på gästerna som de kan sälja mer, inte när de hänger i köket eller i baren och väntar på maten eller att drinkarna ska bli klara! Tänk på att om serveringspersonalen kan sälja bara en extra efterrätt, kopp kaffe, öl eller vin etc., då skulle investeringen betala sig själv på nolltid. Kontakta oss för att få en beräkning av investeringen som vi gärna hjälper dig med. Man kan även leasa eller hyra systemet.
Kan pucksystemet användas för andra än serveringspersonal; Ja, det är i princip ett personkall och kan användas för många ändamål eller som chefs-personkall. När personsökaren eller buzzern anropas kontaktas personalen snabbt och diskret. Detta kan vara i alla företagssituationer eller t.ex. i produktionen då personalen behöver kalla på en lastbilschaufför, lagerpersonal, gaffeltruck etc. Detta är en kostnadseffektiv lösning i många situationer och företaget sparar många timmars bortkastad tid. Det kan vara i butikssituationer där det finns en knapp i varje omklädningsrum så att kunderna kan kalla på personalen när de behöver hjälp, i stället för att de måste springa ut för att hitta personalen. Systemet kan användas för personkall på sjukhus eller kliniker, för att få ut hjälpen snabbt och effektivt till ett rum. Det kan vara på hotell där man behöver service i mötesrummen eller om man behöver en chef i receptionen etc. Möjligheterna är oändliga.
Vilket meddelande får personalen när de får ett personkall: Det beror på vilket system man använder. Grundläggande kan man välja vibration, pip- och blixt, men man kan även visa ett enkelt blinkande nummer på personsökaren. Ett mer sofistikerat personkall kan man göra på vårt SmartCall-system som kan visa ett meddelande på personsökaren. Detta kan vara ett fördefinierat meddelande eller ett meddelande som man matar in individuellt från sändaren. SmartCall Pager Systemet kan också kombineras med en programvara för att kontrollera väntetiden och för att få en översikt och data.
Rengöring:Rengöring görs enklast med en lätt fuktig handduk/trasa, som du också kan rengöra basstation och laddare och pager med. Använd varmt vatten och lite diskmedel.
Delarna av personsökarsystemet får under inga omständigheter utsättas för flytande vätska.
Alternativt kan du använda desinfektionsdukar med isopropylalkohol eller placera isopropylalkohol på en vriden trasa.
Använder personsökare batteri? Ja, det gör de, men det är laddningsbara batterier, så vissa ska laddas i en laddare och andra kan laddas individuellt. Batterierna håller normalt 2-3 år och laddningen är smart laddning, vilket innebär att de laddas på 4 timmar och inte överladdas. Ett fulladdat batteri håller naturligtvis ett arbetsskift.
Hur kan jag ta reda på vad som passar mitt företag och vilken typ av personsökare jag ska välja?: Du kontaktar oss eller en av våra återförsäljare så hjälper vi dig och ger dig råd som är rätt för ditt företag eller din arbetssituation.