RADWELT BONNET
Radwelt Bonnet ‒ med 20 års erfarenhet som en kompetent partner inom cyklar, e-cyklar och cykeltillbehör.
Varje dag finns expertpersonal tillgänglig för kunderna, redo med råd och praktisk hjälp för att kunna erbjuda cyklister den perfekta utrustningen. Oavsett om kunderna är barn eller vuxna, cyklister, mountainbikecyklister eller racercyklister kan det kompetenta teamet erbjuda alla rätt vägledning och kunskap.
Radwelt Bonnet flyttade in i en ny och större byggnad i Schaafheim i mars 2019, och här kan företaget erbjuda ännu fler alternativ för allt inom cyklar och e-cyklar.
Radwelt Bonnet är beroende av förstklassig service, och därför har familjeföretaget beslutat att öka servicekvaliteten för sina kunder genom ett intelligent kö-system.
Med ett pager system från Discover Systems GmbH kan kunderna nu vänta väldigt avslappnat och lugnt när butiken har mycket att göra och man inte genast kan hitta en medarbetare. Dessutom kan de olika avdelningarna informera kunderna direkt, eftersom SmartCall pager från Discover Systems har en display så kunderna kan få textmeddelanden.
Principen är väldigt enkel: Vid incheckningen talar kunden om vilken avdelning han vill ha råd från. Kunden registrerar sig kort och kan sedan handla var som helst i butiken tills en anställd från önskad avdelning skickar honom ett meddelande ‒ enkel och säker kommunikation!
Med en SmartCall pager och specialprogramvara gör denna lösning det inte bara möjligt att kommunicera direkt med kunderna utan det säkerställer även att de registrerar sig. Många kunder vill inte använda alternativet; nämligen att bli kontaktad på sin egen mobiltelefon, och en SmartCall pager är alltid i ”realtid”, vilket inte alltid är fallet med ett SMS. Detta innebär att man slipper slösa bort tiden och varje kund får alltid den konsultexpert som de vill ha.
Det viktiga är att kunderna nu har ännu kortare väntetider än tidigare tack vare det intelligenta kö-systemet, eftersom de inte längre behöver stå i kö med alla andra och vänta på deras tur, utan de kan använda programmet för att hitta precis det de söker i avdelningen/produktkategorin. På så sätt hamnar kunden genast i rätt kö och får den medarbetare som är ansvarig för hans önskemål. Därför tillgodoses den enskilda kundens individuella behov, såsom att hämta en reparerad cykel, inköpsråd, etc. Kunden betjänas direkt av rätt medarbetare, som på så sätt kan koncentrera sig om hans specifika ansvarsområde. ‒ Armin och Gitta Bonnet
Precis som Radwelt Bonnet har Discover Systems mer än 20 års erfarenhet och vet vad som kännetecknar god service. För oavsett om det gäller cyklar eller pager system så är kvalitetskraven desamma i slutändan.