Ingen vill slösa tid på ineffektiva möten, men samtidigt vill man inte heller slösa bort andras tid under ett möte. Därför kan kallelseknappar i mötesrum vara en fantastisk idé. En kallelseknapp kan vara det effektiva verktyget som gör det möjligt att begära service eller hjälp utan att behöva lämna mötesrummet. Detta koncept kan vara särskilt användbart både i privata företag och i hotellmötes- eller konferenslokaler.
Föreställ dig följande scenario: Du sitter på ett möte och plötsligt behöver du hjälp från en person som är expert på AV-utrustning, som plötsligt inte fungerar. Du kanske också behöver mer vatten eller kaffe under mötet och kan snabbt kalla på service genom att bara trycka på en knapp. Möjligheterna är många, och syftet är att uppnå den mest effektiva och snabbaste kommunikationen för att undvika att slösa mötestid.
Tid är pengar!
Ett kallelseknappssystem är ekonomiskt förnuftigt och kan snabbt betala sig själv genom att minimera slösad tid. Föreställ dig ett möte med 5-20 deltagare som ska vänta bara 10-15 minuter medan man hittar den ansvariga personen för AV-utrustningen. Föreställ dig sedan lönekostnaderna för alla deltagare i mötesrummet under dessa 10-15 minuter. Det kan snabbt bli en betydande summa! Mötesrum finns i många olika typer av kontor, inklusive advokatbyråer, revisionsbyråer, försäkringsbolag, energiföretag, exportföretag och många fler. Listan är nästan oändlig. Dessutom har många hotell också mötesrum eller konferensfaciliteter där kallelseknappar kan vara en enorm fördel.
Många kontor använder redan kallelseknappar vid gemensamma kaffemaskiner. Om man har slut på kaffe eller om maskinen inte fungerar kan man bara trycka på en knapp och kalla på den ansvarige för kaffemaskinen. Det är en enkel och bekväm lösning som säkerställer att kaffeproblem löses snabbt och effektivt.
Kallelseknappar finns i många olika former och med många olika funktioner. När man aktiverar knappen kan samtalet antingen gå till ett smart armbandsur, som de personer som ska tillkallas bär på armen eller i fickan. När klockan tar emot en kallelse kommer den att vibrera, pipa eller blinka beroende på preferenser. Alternativt kan samtalet även gå till en skärm på en specifik plats, om det är vad man önskar.
Ett personalanrop till mötesrum sparar tid och pengar och skapar optimala arbetsförhållanden för både mötesdeltagare och servicemedarbetare. Kallelseknappar gör det möjligt att snabbt och effektivt begära hjälp eller service, vilket minimerar slösad tid och ökar produktiviteten under möten. Investeringen i ett kallelseknappssystem är ett klokt beslut som kan ge betydande fördelar för företag inom alla branscher.
Vilket du än väljer kommer det att vara enkelt och snabbt att installera. Kontakta oss för mer information eller läs mer här och se hur vi kan hjälpa ditt företag.
Vi hjälper alltid våra kunder att främja tillväxt genom att
maximera potentialen och förbättra resultaten i alla företag!
Discover Systems AB
Kärleksgatan 2A
SE- 211 45 Malmö