Search
Generic filters

Inköp medans dom väntar

Undvik köer och väntetid.

Detaljhandel

solt anropsknappssystem receptionsklocka

Varför ett service call system för detaljhandel?

Väntesituationer för både personal och kunder är ofta förlorad (och frustrerande) tid!

Med ett service call system för detaljhandeln kan du minska kundfrustrationen vid kösituationer. Väntetiden känns bekvämare för kunden när de inte längre behöver stå på en plats och titta på en skärm, utan kan vänta på distans och snabbt återvända när det är deras tur.

I stressiga butiksmiljöer r är kommunikation mellan personalen och kunder viktigt, eftersom kunden annars lätt kan känna sig bortglömd eller förbisedd. Servicenivån i affären förbättras idealiskt av ett service call system för detaljhandel, vilket säkerställer effektivitet och högre servicenivå, speciellt i butiker där personalen arbetar utspritt över stora ytor.

Det finns många situationer där ett pucksystem eller anropssystem för detaljhandel är meningsfullt:

  • I provrum där kunderna kan tillkalla hjälp från personalen.
  • För ”Click & Collect/Weborder” varorna som måste hämtas på lager.
  • I alla butiker där man väntar på en rådgivare eller säljare – kan kunderna handla vidare medan de väntar.
  • Hos bilhandlaren kan kunderna besöka bilutställningen medan de väntar på att deras bil ska klar på verkstaden
  • På byggmarknaden kan man använda ringknappar i olika avdelningar som inte ständigt bemannas, och kunden kan tillkalla hjälp och service. Eller om man behöver vänta på varor som är beställda för hämtning.
  • I butiker kan dom användas på hyllor eller i produktsektioner används anrops-knappar så att kunden inte behöver springa runt för att hitta personal.
  • I träskärningsområdet i byggmarknad kan kunderna fortsätta handla medan de väntar och kallas med en personsökare när deras ved är klart

Fördelen med ett service call system är att det reducerar långa köer. Köer som kan skrämma bort nya kunder.

Med ett service call system för din verksamhet kan du därför båda öka intäkterna och kundlojaliteten.

Ett service call system kan minska stress och frustration hos personalen och ge kunderna en bättre erfarenhet av verksamheten.

Med ett service call system kan du ofta lösa många frustrerande vänte situationer både för personalen och för kunder, som i slutändan ger större personal- och kundnöjdhet!

https://discoversystems.se/produkt/personsokare/

 

Relaterade produkter

Relaterade fall

Finansiering

Billigt
Vi kan erbjuda en mycket fördelaktig finansiering med fasta avbetalningar och fast ränta
Flexibelt
Betala kontant, över 6 månader eller på annat vis. Vi har en lösning som passar dig.
Helt enkelt
Ett par klick är allt som behövs. Resten körs själv automatiskt.

Vi använder ett modernt patientanropssystem från Discover Systems i vår klinik för att göra väntetider för våra patienter mer bekväma. Med dessa personsökare kan patienterna flytta sig fritt i hela huset och besöka ”patient boulevard” på andra våningen.

Vi är mycket nöjda med systemet.

L. Plümer - Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf (UKE)

Vi är mycket nöjda med Discover Systems. De ger diskret kommunikation mellan köket och servitören, vilket innebär att gästerna får en bättre upplevelse. Dessutom ger de bra kundservice

Patricia Gomes, restaurantchef, Trattoria FIAT

Vi använder Discover Systems servitörsystem för bättre kommunikation mellan kök och golv i allmänhet. Vi ville bli av den klassiska ringklockan i köket och undvika onödigt spring fram och tillbaka till köket, så servitörerna kan tillbringa mer tid med gästerna istället. Vi är mycket nöjda med systemet.

Maria Mulbjerg Thimsen, Executive Restaurant Manager, Cock's n Cows

Genom Discover Systems’ Pucksystem, är det möjligt att förenkla våra processer i våra restauranger och öka kundnöjdheten.

Theresa Weissenböck, XXXL Gastronomie

Vi kan aldrig undvika väntetid på sjukhuset. När vissa nödsituationer inträffar är det ganska vanligt, och då blir det tyvärr väntetider för våra patienter. Därför är vi mycket glada över vi har kunnat införa vad vi kallar »easy waiting«, så våra patienter i väntrummen kan få större frihet och förhoppningsvis en mer angenäm vistelse på Bornholms sjukhus

Susanne Poulsen, direktör
Discover Systems Logo